1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Tuesday, February 12, 2008

Satu Lagi Penghinaan Barat Terhadap Islam

Kita tidak suka membangkitkan isu yang boleh menimbulkan rasa kurang senanga antara manusia. Segala tindakan dibuat dengan berhati-hati untuk menjaga agar orang lain tidak terguris khususnya yang boleh membangkitkan perasaan marah dan mengaitkan isu-isu agama. Apabila orang-orang seperti Osama bangkit untuk menentang kejahilan Barat, mereka menuduh beliau sebagai penyebar keganasan. Osama tidak akan ujud sekiranya Barat mengamalkan sikap toleransi agama tanpa melakukan sesuatu yang menghina agama. Sesungguhnya menjadi kewajipan setiap orang Islam untuk berjihad mempertahankan agamanya dan itulah yang diusahakan oleh Osama dan pejuang-pejuangnya. Sama ada mereka itu mati syahid atau tidak adalah urusan Allah Taala.

Saya ada menerima satu email yang menunjukkan satu lagi usaha penghinaan Barat terhadap Islam. Apakah umat Islam akan berdiam diri dengan perbuatan masyarakat yang jahil ini. Sama-samalah kita berdoa agar mereka yang cuba mempersendakan Islam seperti yang dipaparkan dalam posting ini dilaknat Allah Azza Wajalla dan ditimpakan musibah yang teramat.

Saya tidak tahulah apa pendirian anda terhadap penghinaan ini, selepas membacanya.

Berikut email yang saya terima.

Hi All,

Please read the content below…..

In the business area of MID TOWN MAN HEATON in New York a new BAR is opened in the name of APPLE MECCA which is similar to KAABA MACCA .This bar will be used supply of VINE and Drinks. The Muslims of New York are pressurizing Govt of USA to not open this BAR.

Please do forward this mail to as many peoples as you can

Sebar-sebarkan.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List