1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Saturday, March 22, 2008

Penyu Masih Menangis?

Nama MB baru Terengganu telah diumumkan dan esok akan diadakan majlis angkat sumpah memegang jawatan.

Menurut kenyataan pejabat Sultan Terengganu hari ini, Ahmad, 51, anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Kijal akan mengangkat sumpah jawatan di Istana Tamu di sini pagi esok.

"Mengikut peruntukan Fasal 14 Perenggan (2) (a) Undangundang Bagi Diri Kerajaan Terengganu (Bab 2), Majlis Penasihat Pemangku Raja dalam melaksanakan fungsi bagi pihak Pemangku Raja.

"Dengan ini telah memilih untuk melantik Datuk Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu, untuk mengetuai Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Terengganu," kata kenyataan itu kepada Bernama pada hari Sabtu.

Isu pelantikan Menteri Besar Terengganu telah berlarutan selama 14 hari selepas pilihan raya umum 8 Mac lepas.

Pelantikan Ahmad ialah bagi menggantikan Idris yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu dan wakil rakyat Jertih yang menjadi Menteri Besar Terengganu selama satu penggal sejak 2004. - mStar.


Juga mendapat laporan tentang perlantikan MB baru ini ialah 22 ADUN BN yang telah memenangi kerusi dalam PRU ke 12 yang lalu akan memboikot majlis tersebut kerana tidak bersetuju dengan perlantikan itu. Meraka mahukan Datuk Idris Jusoh, Menteri Besar yang lalu meneruskan pentadbiran negeri. Kenyataan hendak memulau majlis angkat sumpah itu telah dibuat oleh ADUN Rosol Wahid yang mewakili kesemua ADUN tersebut. Ada apa-apa agenda tersembunyi kah apabila mereka memilih untuk menyokong DSIJ sehingga sanggup menderhaka kepada Sultan?

Inilah rupa wakil rakyat yang dipilih pengundi Terengganu yang lebih mementingkan kedudukan politik daripada segala-galanya. Memang patutlah seorang blogger menulis dalam blognya: Well, what now BN/ UMNO? a war against the Sultan? Stupidity reign again within UMNO! This is totally unacceptable! Kurang Ajar and DERHAKA!

Perhap we should sent those ADUN out of Terengganu! F**KING BASTARDS!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List