1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, June 10, 2009

PJ Challenge 09

Satu perhimpunan bagi blogger yang dinamakan sebagai "PJ Challenge 09" akan diadakan bertempat di Jaya33, Petaling Jaya pada 20 Jun 2009 sempena ulang tahun ke 3 Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Perhimpunan ini terbuka kepada semua blogger tanpa mengira usia dan status. Bagi mereka yang ingin memulakan menceburkan diri dalam dunia blogging juga boleh belajar bagaimana hendak membina blog. Kepada blogger yang sudah lama menceburinya juga boleh mempelajari bagaimana hendak meningkatkan lagi blog masing-masing.

Berbagai aktiviti akan dianjurkan dan ia juga merupakan aktiviti keluarga kerana blogger boleh membawa keluarga masing-masing dan atas sebab itu kanak-kanak juga tidak dilupakan apabila ada aktiviti untuk mereka.
PJ Challenge '09

Untuk mendapat maklumat janjut sila KLIK SINI.



2 comments:

Murni Alfathunnisa said...

bagusnya ada karnival macam ni..tapi jauh. kalau dekat2 sini memang sy pun nak join sama..

Anonymous said...

siti cadanglah komuniti penang bloggers anjur aktiviti serupa dan minta advertlets atau nuffnang sponsor.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List