1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Sunday, November 01, 2009

Blog Untuk Pertandingan

Aku baru sahaja menyiapkan satu lagi blog untuk menyertai pertandingan menulis blog Project Alpha Nuffnang. Posting itu bertahuk Project Alpha - Harvesting The Success. Ia merupakan blog terakhir kerana program tersebut pun dusah sampai ke penghujungnya dengan tersiar aktiviti untuk blogger terakhir iaitu sixthseal.

Blog yang aku siapkan tadi itu aku mula tulis dua hari yang lalu. Nak kena tulis dengan lebih mantap kerana tengok beberapa blog yang sudah menyertainya hebat-hebat belaka. Aku mendapat semangat untuk menulis blog ini setelah menang hadiah pertama untuk minggu kelima dengan posting Mengselebritikan Blogger. Hadiah yang dimenangi itu bernilai RM 1760 dalam bentuk barangan. Jadi jika diambil kira dengan dua hadiah yang telah dimenangi sebelum itu -hadiah keempat untuk minggu pertama dan tempat kesepuluh bagi minggu ketiga semua hadiahnya bernilai RM 1100 dalam bentuk barangan juga.

Selepas ini akan pulun pula untuk peraduan menulis blog bagi Wilayah Persekutuan Blog4FT. Yang tu hadiahnya lebih lumayan. Setakat ini pun dah tujuh blog aku hantar dan semuanya itu dalam running. Insyaallah, kalau ada rezeki, dapatlah. Jadi anda pelawat ke blog ini, tolong-tolonglah undi tau.  

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List