1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Thursday, November 12, 2009

Projek Alpha Nuffnang

Keputusan peraduan menulis blog Project Alpha bagi minggu keenam dan ketujuh sudah diketahui. Sememangnya aku tertunggu-tunggu keputusan ini kerana aku ada menghantar entry untuk kedua-dua minggu.

Aku hanya menang untuk minggu ke enam sahaja dengan posting bertajuk Projek Alpha Minggu 6 -Budiey. Kali ini aku hanya mendapat hadiah kelima sahaja. Sementara entry untuk minggu ke tujuh tidak memenangi apa-apa hadiah. Untuk minggu ketujuh aku menghantar entry bertajuk Projek Alpha- Harvesting The Success. Itulah dikatakan rezeki.

Secara keseluruhan aku telah memenangi hadiah-hadiah berikut:
Minggu Pertama - Tempat Keempat
Minggu Ketiga - Tempat Kesepuluh
Minggu Kelima - Tempat Pertama
Minggu Keenam - Tempat Kelima.

Nilai barangan yang telah aku menangi semuanya ialah RM 3200.00.

Sekarang masih ada satu keputusan lagi yang ditunggu iaitu Grand Prize Winner yang merupakan perjalanan ke Chelsea untuk menyaksikan perlawanan EPL.

2 comments:

izzahfarhana said...

besnya cikgu banyak menang,leh ajak satu kampung men ice skating =) hehe.tahniah!

Anonymous said...

masa main ice skating, booking habis.
30 tiket ice skating dan 13 tiket tuk sunway lagoon.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List