1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Friday, July 02, 2010

Kapal Rachel Corrie - Sempena Nama Seorang Aktivis

Kapal Rachel Corrie adalah merupakan salah sebuah kapal dalam Flotilla yang merancang untuk menghantar bantuan kepada penduduk Gaza yang tertindas oleh rejim zionis Isreal laknatullah. Kapal tersebut adalah antara kapal terakhir yang ditawan oleh askar-askar zionis. 

Saya mendapat satu email yang menerangkan tentang asal usul nama Rachel Corrie tersebut. Saya perturunkan semuanya dalam bentuk asal yang saya terima untuk ditatap bersama pembaca saya. Sama-samalah kita berdoa untuk 


Pernah dengar pasal kapal Rachel Corrie  yang belayar untuk menghantar bantuan ke Gaza...
Ni cerita asal usul nama kapal berkenan....

http://www.lookleftonline.org/wp-content/uploads/2010/04/Screen-shot-2010-04-02-at-22.59.57.png

Pada 30 Mac 2010, sebuah kapal seberat 1800-tan telah dibeli melalui lelongan di Dundalk, Ireland dgn harga 70,000 pound sterling oleh Gerakan Pembebasan Gaza (Free Gaza Movement).





Ianya telah diperbaiki dan diperlengkapkan untuk pelayaran ke Gaza. 



Kapal itu dinamakan Rachel Corrie.





Siapakah Rachel Corrie?

http://pikirancerah.files.wordpress.com/2009/03/rachel-corrie.jpg
Rachel Aliene Corrie (April 1979 - March 16, 2003) adalah seorang warga Amerika dan ahli International Solidarity Movement (ISM). 
http://www.friendskorner.com/forum/photopost/data/500/rachel_corrie.gif
Dia telah dibunuh dengan kejam oleh Tentera Yahudi Laknatullah ketika percubaan menghalang jentolak Zionis meruntuhkan rumah saudara kita penduduk Palestin yg bernama Samir Nasrallah di Semenanjung Gaza.
http://www.aqplink.com/imagenes_aqp/tierra/rachel_corrie/rachel-corrie5.jpg
Pihak Yahudi yang terkenal dengan sifat yg keji telah menafikannya tetapi bukti dan saksi telah berjaya menunjukkan memang dia telah dilanggar dan dengan sengaja.
http://www.palestinefacts.org/images/corrie_before.jpg
Sebelum dilanggar
http://www.palestinefacts.org/images/corrie_after.jpg

Selepas dilanggar
Menurut akhbar Corrie dan rakan-rakan beliau bertindak menjadi Perisai Manusia. Beliau yang mengambil cuti setahun dari pengajiannya di Evergreen State College telah ke Palestin untuk menyertai Intifada ke 2.




http://arastiralim.com/wp-content/uploads/2007/01/rachel_corrie_memorium.jpg
Beliau telah meninggal dunia akibat cedera parah akibat tekanan melampau pada dada yg menyebabkan tulang rusuk, tulang belakang, skapula dan dorsal spinal column, paru2 kanan koyak dengan pendarahan teruk di kaviti pleural.
http://anikakhan.files.wordpress.com/2008/07/rachel-corrie-flag-shrouded.jpg
Dia dilanggar oleh Bulldozer Yahudi sebanyak 2 kali, ya 2 kali dan Yahudi masih mengatakan ianya kemalangan.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Rachel_Corrie_memorial_pics.jpg/150px-Rachel_Corrie_memorial_pics.jpg

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List