1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Friday, December 21, 2007

Nak Panjang Umur?

Aku terbaca dalam sebuah blog Limadang.com tentang lelaki yang suka merenung buah dada wanita akan dapat hidup lebih lama. Saya juga telah blog tentangnya dalam blog berbahasa Inggeris saya di sini.

Benarkah lelaki yang gemar memerhati buah dada wanita menjadi lebih sihat? Aku tak pasti, tetapi kajian-kajian telah dijalankan untuk membuktikannya. Aku membuat Google search sekali lagi selepas membuat search yang sama semasa menuli blog Bahasa Inggeris. Kali ini aku mendapati 34,300 results.Kredit gambar: dari laman reality wired
About.com menyiarkan maklumat berikut; Ogling womens breasts makes men live longer.

Menurut the New England Journal of Medicine, "Just 10 minutes of staring at the charms of a well-endowed female is roughly equivalent to a 30-minute aerobics work-out" demikian disebut oleh seorang gerontologist Dr. Karen Weatherby.

Oleh itu jika ada lelaki yang gemar menatap buah dada wanita, bererti dia ingin hidup lama. Atau sebaliknya kena "pang lima" . Nak selamat tataplah buah dada isteri punya. Ianya halal.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List