1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Thursday, January 17, 2008

Ketagih Seks Tak Kira Usia

Kita sering juga mendengar tentang seks terlarang dari semasa ke semasa. Kisah bagaimana bapa merogol anak kandung sendiri. Kisah hubungan abang dengan adik dan macam-macam lagi. Seks adalah satu keperluan dalam hidup sama ada manusia mahupun haiwan. Islam sendiri telah menetapkan garis panduan untuk hal-hal berkaitan seks agar ianya dinikmati secara sah dan halal. Nanum sudah menjadi lumrah manusia, yang ditegah itu yang paling nikmat. Sama seperti makanan; yang dicuri lebih sedap daripada yang diperolehi secara sah dan halal.

Hari ini Berita Harian menyiarkan satu kisah yang ada hubungkait dengan seks. Warga emas ketagih seks diburu. Begitulah tajuk yang disiarkan.

Dilaporkan polis sedang mengesan seorang warga emas berusia 60 tahun yang melakukan gangguan seksual, termasuk mengajak anak tirinya melakukan hubungan seks ketika ketiadaan isterinya dan suami mangsa di sebuah Felda di Muadzam Shah. Baca selanjutnya.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List