1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, February 13, 2008

Saya Diberikan RM3,000 oleh BPR - Jayanthi

Apa ni? Tajuk seperti di atas adalah apa yang disiarkan di muka 7 Kosmo hari ini.

KUALA LUMPUR - Bekas setiausaha Datuk V.K. Lingam diberikan RM3,000 oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) selepas diberitahu bahawa penyiasatan terhadap percutian ke New Zealand membabitkan peguam itu dan bekas Keta Hakim Negara Tun Mohd Eusoff Chin ditutup........

Seterusnya laporan itu menebut.....

L.G. Jayanthi, 45, berkata, seorang pegawai BPR menelefon beliau menyatakan penyiasatan itu ditutup kerana ia melibatkan pegawai tinggi kerajaan.

Sungguh menarik apa yang dilaporkan. BPR memberikan RM3,000 kepada seseorang yang terlibat dengan satu siasatan kerana siasatan ditutup. BPR menutup siasatan hanya kerana yang terlibat itu pegawai tinggi kerajaan.

Sebenarnya ini adalah satu jarum dalam timbunan jerami. Adalah diharapkan lebih banyak dapat dibangkitkan tentang penyalahgunaan kuasa ini.

Berapa ramaikan bakal calon BN yang ditapis oleh BPR benar-benar bersih? Dan jika BPR mengistiharkan mereka bersih adakah mereka benar-benar bersih? Rakyat rata-rata tahu berapa ramain pemimpin termasuk yang memegang jawatan tertinggi negara cuba ditutup oleh kerajaan sejak dulu lagi. Yang kena satu dua itu hanyalah satu cara untuk membuang mereka. Mereka ini adalah scapegoat untuk menunjukkan kerajaan memang benar-benar hendak menghapuskan rasuah.

Apa yang jadi ni?

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List