1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Monday, May 26, 2008

Maxis Juga Tidak Efisyen

Hujung minggu lepas aku keluar juga ke Stadium Putra Bukit Jalil kerana ada pameran dan promosi sempena Pertandingan Akhir akademi Fantasia musim ke 6. Akademi Fantasia kali ini, aku tidak mengikuti sangat kerana pada peringkat awalnya di rumah aku tidak ada ASTRO setelah di terminate sebab tak bayar yuran bulangannya. Biarlah dia orang terminat kerana tidak ada rugi apa-apa sangat jika tidak menonton ASTRO pun. Hanya baru beberapa minggu lepas saja, anak aku subscribe semula.

Antara booth yang ada tikendalikan oleh Fan Club peserta masing-masing dalam usaha mempengaruhi peminat mengundi peserta masing-masing.

Letaknya Stadium Putra dengan rumahku memang tidak jauh. Kalau berjalan kaki pun dalam 15 minit dah sampai. Suasananya memang meriah. Maklumlah orang Melayu ni dengan hiburan memang pantang anjur. Apa lagi kalau FREE. Suasana di luar sungguh ceria. Ada pentas persembahan yang diserikan dengan bekas-bekas pelajar AF musim-musim yang lepas. Sewaktu aku sampai just nampak Zahid saja. Pelajar yang lain aku tidak kenal kerana aku ikut AF pun sebagai memenuhi kehendak berhibur sahaja dan tidak ambil berat sangat dengan perkembangan pelajar-pelajarnya. Apa lagi hendak mengundi mereka. Buang masa dan buang duit saja. Yang untungnya ASTRO dan syarikat yang menyediakan perkhidmatan undian SMS. Sementara penonton yang mengundi hanya syok sendiri saja.

Aku keluar ke sana bukan kerana hendak masuk untuk menonton persembahan mereka tetapi mencari bahan untuk menulis blog. Macam biasalah setiap kali keluar aku mesti bawa kamera . Klik sana. Klik sini........Salah satu penaja utama AF ialah Maxis yang mempromosi produk masing-masing iaitu Hotlink dan Maxis Broadband. Aku memang dah nak cuba Maxis Broadband ni sebab Streamyx kat rumah dah dua bulan tak dapat akses. Aku dah pun ada Celcom Broadband yang aku subscribe beberapa bulan lalu. Tapi signalnya amat teruk. Asyik putus saja. Bosan aku. Aku nak try pula maxis ni kalau OK aku nak terminat saja Celcom Broadband.

Lepas isi borang, bila check rupanya permohonan aku tidak dapat diluluskan kerana aku masih ada hutang tertunggak dengan Celcom dan TMTouch di tahun 90an lalu. So aku guna nama isteri aku untuk itu. Dapatlah USB Modem dengan membayar RM 100. Dia kata malam nanti dah boleh akses. Hancis!!!! Sampai aku menulis blog ni (12.15 tgh 26 Mei 08) pun masih belum activate lagi. Semalam aku call dia punya Customer Centre. Petugas itu mengambil repot aku dan akan melaporkan kes aku ke bahagian yang berkenaan. Katanya dalam tempoh 24 jam semuanya akan selesai. Sekarang dah tinggal 3 jam lagi untuk tamat tempoh 24 jam itu akaun aku masih belum aktivate.

So sekarang aku sudah kehilangan 2 hari untuk mencuba perkhidmatan itu kerana aku boleh mengembalikan modem dan terminate akaun jika tidak puas hati dalam tempoh 7 hari. Nampaknya Maxis ni pun sama juga dengan ASTRO yang tidak efisyen dalam perkhidmatan mereka. Apa yang mereka pentingkan ialah mencari keuntungan dan bukannya kepuasan pelanggan.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List