1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Saturday, November 01, 2008

Caca Merba 31 Oktober 2008

Hari ini Razak Baginda bagaikan mendapat kehidupan baru apabila dia dibebaskan dari bersubahat dalam kes pembunuhan Model Mongolia Altantuya Shaaribu. Sementara dua orang lagi yang dituduh bersamanya dikehendaki membela diri. Ramai berpendapat Razak akan bebas kerana kes ini berprofil tinggi dan ada hubungan dengan pemimpin negara. Begitu juga dengan kedua-dua yang terpaksa membela diri dirasakan tidak akan dihukum gantung tetapi akan diberikan penjara seumur hidup dan kemudian diparole dan dibebaskan. Ramai sudah menjangka keputusan mahkamah ini sejak di awal kes ini dibicarakan lagi.

Salah satu komen pengunjung dalam Malaysia Today: The real question is ...what will Malaysians do and can do....we have a chief justice appointed clearly to execute whatever the executive wants..........Baginda will skip the country and the other two officers will escape too.......perhaps Anwar and co need to wake up.....but it is abundantly becoming clear that the power behind PR is just one man....RPK.....

Satu lagi komen berbunyi : The decision to free Baginda and call for defense for the other 2 accused is a very expeceted judgement. The next expected judgement is when these 2 accused will be released at the end of their sandiwara trial. With Najib's current strong position in UMNO, what other judgement can we expect ?Najib knows that he needs only 2 weeks before heat cools down and most Malaysians will forget this judgement. Only with a new government and a new PM can Malaysia see a fair judgement in our courts .

Apakah perasaan Dr. Shaaribu yang kehilangan anaknya itu hasil daripada percaturan politik pemimpin negara asing?

Gambar ini diambil dari SINI. Apakah yang sebenarnya bermain di fikiran bapa ini?

Hari ini juga di muka hadapan beberapa akhbar utama disiarkan berita pelakon Norman Hakim ditahan oleh JAIS kerana disyaki berkhalwat dengan seorang pelakon wanita, Shuhaiza Shahimi atau Memey, di pejabatnya di Ukay Perdana. Mereka ditahan sepasukan Pegawai JAIS dalam satu serbuan kira-kira jam 2 pagi, setelah mendapat maklumat dari orang ramai.

Satu lagi yang menjadi perhatian rakyat Malaysia hari ini ialah kes tuduhan liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Mahkamah Sesyen di sini, hari ini menetapkan 7 November ini bagi memutuskan sama ada kes liwat itu akan dipindahkan ke Mahkamah Tinggi atau sebaliknya.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List