1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Tuesday, December 30, 2008

Seks Diambang 2009

Tahun baru akan menjelang dan kehangatannya sudah mula terasa. Berita melaporkan satu parti seks akan dianjurkan di sebuah kawasan berhampiran pantai di Johor. Memang hangatlah kalau seks dihidangkan sebagai menu untuk menyambut tahun baru. Lebih tepat lagi seks bebas. Sememangnya seks adalah satu-satunya item yang jarang ditolak oleh manusia. Seks sebagai salah satu keperluan asas manusia sudah dijadikan sebagai satu bahan perdagangan sama ada untuk mencari rezeki mahupun untuk melariskan jualan. 

Laporan di dada akhbar dan juga TV ada menyiarkan tentang usaha untuk menganjurkan party seks ini yang dinamakan Under-wear-off. Lebih menghiburkan lagi ialah pengunjung parti ini tidak digalakkan memakai seluar dalam sementara bagai wanita pula jika hendak pakai pun hanya G string. Bestnyer kan? 

Setiap pengunjung pula dikenakan bayaran RM 200 dan hendaklah dimasukkan ke dalam akaun penganjur sebelum menghadiri parti itu. Dengan bayaran itu dimaklumkan pengunjung boleh menikmati seks bebas dan mereka telah mengumpan wanita sebagai dorongan untuk menarik lebih ramai lelaki menghadirinya. Kononnya terdapat terlalu ramai wanita dan kekurangan lelaki. Jadi bagi lelaki yang menghadiri parti ini sudah semestinya berpeluang menikmati tubuh ramai wanita kerana dalam suasana nafsudi kawal arak tidak ada lagi rasa malu. Lelaki yang akan hadiri sudah semestinya menjadi kuda jantan untuk memenuhi keinginan nafsu wanita yang ramai itu. 

Sememangnya nasihat pihak berkuasa kena pada masanya walaupun kemungkinan sudah ada yang menjadi mangsa. Iamungkin satu penipuan kerana bakal pengunjung dikehendakki meletakkan deposit RM 100 ke dalam  akaun penganjur sebelum mereka memberikan maklumat lanjut dan apabila nama mereka disenaraipendekkan. Banyak persoalan harus ditanya sebelum mengambil keputusan untuk memasukkan deposit. Antaranya, bagaimanakah mereka akan pasti wang itu akan dipulangkan jika mereka tidak berjaya? Dunia hari berbagai cara digunakanuntuk menipu lebih-lebih lagi melalui internet, dunia tanpa sempadan ini. 

Bagi pihak berkuasa sememangnya senang untuk mencekup penganjur ini melalui akaun bank  mereka dan semoga sebelum ramai menjadi mangsa, tindakan pantas patut diambil. Saya yakin tindakan sedang diambil

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List