1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Sunday, January 04, 2009

Awal 2009

2009 bermula dengan kesedihan dan tanda-tanda yang negatif. Di Timur Tengah, Gaza terus dibuli oleh Yahudi Isreal Laknatullah. Dari serangan udara kini mereka teruskan serangan darat pula. Sementara saudara-saudara mereka di sekeliling hanya melihat kanak-kanak, wanita dan rakyat Palestin yang tidak berupaya terus didera dan di perbinatangkan oleh Zionis. Malah lebih malang lagi mereka juga bersekongkol dengan negara Yahusi itu untuk menganiayai saudara mereka di Gaza. Isreal bukanlah besar mana jika dibandingkan dengan negara-negara Arab jika mereka bersatu. Semoga Allah turunkan kemenangan kepada penduduk Palestin. 

Di negara kita, dikejutkan dengan kemalangan yang meragut 10 nyawa di kilometer 21 Jalan Gua Musang - Kuala Krai. Pada ambang tahun baru kita juga dihidangkan dengan penyerbuan pihak berkuasa di satu pesta seks (yang kemudiannya ditukar sebagai pesta dadah) dan melibatkan seorang penyampai berita Astro Awani, Farahrizan Abdul Razak dan seorang lagi selebriti yang masih belum diketahui identitinya. 

Dalam bidang ekonomi pula screenshot telah membuat satu posting bertajuk 'Kuala Clowns'. Antara kandungannya ialah nasihat dari Dubai dan Abu Dhabi agar tidak membuat pelaburan di Malaysia. Baca seterusnya..... 

Apakah tahun 2009 akan terus diwarnai dengan berita yang tidak enak? 

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List