1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Friday, January 02, 2009

Pesta Seks Di Kuala Lumpur

Tahun 2008 sudah meninggalkan kita dengan penuh peristiwa pahit dan manis. Bagi saya yang paling manis ialah kejayaan Pakatan Rakyat menawan 5 negeri di Semenanjung Malaysia dan juga Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Semoga tahun 2009 ini akan lebih cemerlang bagi PR. Tentunya tidak adayang lebih mengembirakan rakyat Malaysia jika kerajaan pesekutuan juga ditadbir oleh PR. 
Berita yang boleh dikatakaan mengemparkan di awal tahun baru ini ialah tentang sambutan ambang 2009. Selain kesedihan mendengar berita tentang kekejaman zionis Isreal membunuh rakyat Palestin yang tidak berdosa ialah tentang penahanan seorang pembaca berita sebuah tv swasta dan juga seorang aktress yang menghadiri sebuah party seks di awal pagi tahun 2009. Mereka menghadiri parti seks itu di sebuah hotel 4 bintang di Jalan P.Ramlee di Kuala Lumpur. Kononnya pesta seks yang dirancang di Johor Bharu besar kemungkinan tak jadilah sebab dah masuk akhbar dan tentunya masyarakat dan pihak berkuasa sudah pasti akan berjaga-jaga untuk mencegahnya. 

Tup-tup, di Kuala Lumpur pula ada pesta seks itu. Apa yang lebih menarik perhatian ialah penglibatan selebriti. Sekarang tentunya orang ramai tertunggu-tunggu nak tahu siapa selebriti yang melibatkan diri dan sanggup menghadiri parti seks itu. 

Gambar di atas di ambil dari Berita Harian Online sementara di sebelah dari The Star Online

Macam nak kenal je.....hmmm...nilah yang akan menjadi teka teki, siapa dia....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List