1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Sunday, January 11, 2009

Nak Hapuskan Hamas Atau Agenda Tersembunyi?

Seluruh dunia telah sedar tentang keganasan Israel di Gaza yang membunuh orang awam yang tidak berdosa. Betapa sebak kita melihat di dada akhbar dan kaca TV penderitaan kanak-kanak, wanita dan orang tua akibat pengganas zionis yang bermaharajalela itu. Bagaikan seorang pembuli yang membuli mangsa yang tidak berdaya melawan. Israel ibarat haram jadah yang bersifat kebinatangan. 

Malam tadi swaktu aku hendak membuat satu posting kat blog Bahasa Inggeris aku, maka terjumpa sebuah laman web zionis yang mendedahkan sebab sebenarnya mereka menceroboh Gaza. Aku tak nak ulang tulis. Klik SINI dan baca. 

Aku juga menerima satu SMS barangan yang patut kita boikot sebagai usaha kita untuk melawan Yahudi dan Amerika itu. Kita tidak mampu mengangkat senjata untuk pergi ke medan perang, jadi kita lawan guna senjata ekonomi. Itu sahaja sumbangan yang kita mampu untuk membantu saudara kita di Palestin. Klik SINI untuk lihat senarainya.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List