1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Sunday, November 01, 2009

Menjana Pendapatan Melalui Email

Dalam zaman internet ni ada berbagai cara untuk mencari wang. Bagi pengguna internet mungkin pernah dengar satu kaedah yang dinamakan Paid To Click. Melalui program ini, pelayar siber akan dibayar untuk membaca (melihat) setiap email yang dihantar kepadanya jika sekiranya dia mendaftarkan diri sebagai member. Pendaftaran adalah percuma.

Sememangnya apabila kita membaca maklumat yang dipaparkan dalam website yang dihantar kepada kita, nampaknya sungguh mudah untuk membuat duit dalam jumlah ribuan dolar sehari. Sama ada anda yakin atau tidak adalah terpulang kepada penilaian sendiri.

Salah satu daripada website berkenaan yang saya telah mendaftar untuk menjadi FREE member ialah Sweet PTR

Sweet PTR akan membayar kepada anda seperti berikut:

Pada waktu petang selepas saya masuk website itu, dan membaca beberapa link iklan yang diberikan, saya dapati baki dalam akaun saya sudah menjadi $85.00. Jumlah ini adalah termasuk bonus mendaftar sebanyak $ 25.00. Ini bermakna hari ini saya telah dapat mengumpul $60. Jumlah ini bolehlah dikira besar jika di ambilkira kadar pertukaran mata wang iaitu darab 3.5. Jika sekiranya dalam satu hari anda boleh mendapat sebanyak itu, dan jika segalanya berjalan lancar, tentu anda akan berjaya memperolehi banyak wang hanya dengan membaca iklan sahaja. Pemegang akaun boleh memohon untuk mengeluarkan wang ini apabila jumlah dalam akaun mencapai $ 5,000.

Iklan yang dihantar kepada anda adalah dalam Bahasa Inggeris tetapi tidak perlu bimbang jika sekiranya anda bermasalah untuk membaca atau tidak memahami. Apa yang penting ialah anda biarkan laman yang diberikan itu selama masa yang dinyatakan antara 20 saat hingga 60 saat. Selepas laman web itu berada selama masa yang disyaratkan, wang akan dikreditkan ke dalam akaun anda.

Satu lagi website yang saya daftar pada 31 Oktober 2009 ialah PROmail. PROmail membayar lebih tinggi.
promails.org
Di bawah ialah perolehan PROmail yang saya screen capture pada sebelah petang.


Hari ini juga saya telah mendaftar dengan Mails Money. Mail Money memberikan komisyen yang lebih tinggi. Memandangkan itulah member hanya boleh memohon mengeluarkan wangnya apabila mencapai $25,000.
mailsmoney.net
Apabila menyemak akaun saya inilah jumlah perolehan selepas beberapa jam sahaja.

Bagi anda yang ada keinginan untuk mendaftarkan diri sebagai ahli, terlebih dahulu hendaklah membuka akaun di Paypal. Membuka akaun di Paypal juga adalah FREE dan dengan adanya akaun Paypal akan membolehkan pendapatan anda itu dipindahkan ke sana sebelum anda boleh mengeluarkan wang melalui bank-bank tempatan di Malaysia.

Terpulanglah kepada anda hendak yakin atau tidak. Anda hanya akan kehilangan sedikit masa kerana mengendalikan laman-laman berkenaan. Sebaliknya sekiranya anda bersabar sehingga jumlah minima untuk mengeluarkan wang anda, maka ia tentu berbaloi kerana apa yang anda perolehi melalui laman web tersebut dalam bentuk Dolar Amerika atau USD.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List