1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, November 11, 2009

PTR - Pay To Click

Sepanjang pagi ini duduk menghadap laptop dan engage dengan pay 2 click. Aku terima banyak email bagi membaca advertisement PTR ni (Pay To Read) sejak mula mendaftar pada 1 November 2009 lalu. Setiap hari akan terima email. Walau pun kena klik dan biarkan laman berkenaan load selama jangka masa yang ditetapkan,  aku masih boleh membuat kerja-kerja lain. Apabila sampai masa yang ditetapkan, mesej mengatakan akaun aku sudah dikreditkan akan muncul. Selepas itu bolehlah close saja page berkenaan.

Sehingga pagi ini aku check website yang aku daftarkan profile inilah apa yang ada dalam akaun:
PerfectPTR.com $6,250.00
Mails money $ 38,000.00
Promails $5,255.00
SweetPTR $1,087.00
Cashmailz $ 7,910.00
Mailsmoney.net $ 11,225.00

Nampak banyak bukan? Tu apa yang tercatat dalam akaun FREE tu. Itulah amaun kredit yang aku perolehi selepas mengklik iklan-iklan yang dihantar ke dalam email.

Tak pasti sama ada aku akan benar-benar memperolehi duit itu. Ini kerana aku hanya boleh memohon untuk mengeluarkan duit itu setelah akaun aku mempunyai baki minimum antara $ 5,000 - $ 240,000 bergantung kepada berapa banyak dibayar bagi satu klik.

Mana-mana website yang bayar tinggi, maka limit minima untuk payout lebih tinggi dan masa untuk iklan dipaparkan juga lebih lama. Misalnya mails money di mana aku ada jumlah credit yang tinggi tu, baki minima ialah $ 240,000. Semua tu dalam USD.

Untuk mendaftar sebagai member FREE. Tidak perlu membuat apa-apa bayaran kecuali bayaran mengakses ke internet. Itu pun anda akses internet untuk buat kerja lain. Yang ni sambil sambil saja. Hanya beberapa saat untuk klik dan kemudian boleh buka window lain untuk terus buat kerja lain. Kemudian selepas tempoh yang diberikan tamat, klik semula untuk tutup window berkenaan.

Anda bertanya memang boleh dapat ke duit? Hihihihi.....aku pun bertanya begitu juga. Tapi aku punya falsafah senang je. Kalau dapat tu rezeki aku. Kalau tak dapat pun aku tidak rugi apa-apa. Jadi mana lebih baik, harap-harap dapat atau tidak mengharap langsung. Nak confirm dapat atau tidak kena tunggulah Insyaallah, hujung bulan ini atau beberapa hari lagi. Then apabila sudah terkumpul balance minima, aku akan buat request untuk payout. Aku dah daftar untuk dibayar menggunakan cek. Mereka akan proses dalam masa 30 hari. Jadi paling awal hujung Disember nanti, jika betul dapat aku akan terimalah cek dari mereka. So, sekarang ni angan-angan sajalah dapat duit yang yang banyak dengan mudah.

Kalau korang nak cuba-cuba dan buang masa kliklah pada banner iklan yang terdapat pada bahagian atas blog ini.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List