1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Friday, January 22, 2010

LEGO MENGHINA NABI MUHAMMAD S.A.W

ahan ini saya terima melalui email. 


Haaa….peka ke tak kerajaan kita & kita semua nie??? First LegoLand Theme Park & the biggest at East Asia akan dibina kat Iskandar Malaysia Nusajaya JOHOR… 
Projek bernilai RM3.5b dijangka siap 2013 merangkumi kawasan seluas 58 hektar.…huhuhu besar tuhhh!! 


So macam ini la nanti LegoLand kat Malaysia agaknya….yangg akan di bina oleh mereka yang biadab dengan agama Islam. Kemudian menjana untung dari orang Islam jugak….fikir-fikirkan 

[Amir-3318]

Boikot, jangan tak boikot demi ke sucian Agama Islam dan jujungan besar  kita Nabi Muhamad S.A.W. 
Bagi sesiapa yang ada connection dengan Kementerian Perdangangan, minta usahakan untuk menyekat Barangan Lego diimport dan dijual di negara kita Malaysia . 
Kalau boleh sebarkan ke negara Islam seluruh dunia untuk menyekat sikap biadab ini. 

Jika ANDA yang membaca posting ini dan anda seorang yang beragama ISLAM, apakah anda tidak rasa marah dan terhina dengan sindiran terhadap junjungan besar kita? 

Kawan-kawan sekelian,

Ini lah satu-satu contoh e-mail yang seharusnya kita ' on the spot ' forward kat saudara-saudara se muslim kita. Ia nya tidak mengandungi unsur-unsur fitnah untuk menjatuhkan sebarang individu atau sesuatu organasasi. 

Kita semuanya sudah maklum betapa kerasnya permusuhan kerajaan Denmark terhadap Islam. Khasnya dalam kontek memperlekehkan junjungan besar Nabi Muhammad SAW, seorang manusia yang termulia, di beri kitab termulia, dalam 
bahasa termulia, di tanah termulia di muka bumi. 

Benarlah Kalamullah " wa lan tar dha ankal yahudu wa laan nasaara hatta tattabia millahum

!!!STOP BUYING LEGO PRODUCT!!!

Allahu Akbar!!!!!
Takbir! Takbir! Takbir!!!!!

Assalamualaikum,

refer to the latest lego collection recently launched in denmark , i wish we could start thinking about that..... Please inform our malaysian muslim to stop buying and boycott all lego products.

Ya Allah ! Selamatkanlah Umat Islam di seluruh dunia ini.

Betulkan niat dalam melakukan sesuatu kerana Allah S.W.T 

ALLAHU AKBAR!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List