1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Thursday, March 11, 2010

Proton Persona Facelift

Mungkin ada yang sudah ternampak wajah baru Proton Persona. Paultan dalam blognya telah memuatkan informasi ini pada 22 November 2009 lagi setelah mendapat gambar yang dihantar oleh seorang jurufoto Drek Chan. Berdasarkan gambar yang dilihat memang ada beberapa ciri perubahan yang dilakukan untuk edisi baru ini. Persona yang dilancarkan pada tahun 2007 adalah merupakan versi Sedan untuk Gen2Saya buknlah arif sangat tentang kereta apa lagi berkaitan spesifikasinya. Jadi jika anda ingin mengetahui lebih lanjut kliklah pada link yang saya sediakan di dalam posting ini. 

 
Bumper depan berasaskan Proton Gen2 CPS. Grill depan pun ada perubahan dari Persona asal.
Lampu isyarat ditambah pada cermin pandang sisi.


Perubahan juga dilakukan pada ruang enjin iaitu Campro IAFM. Ini bermakna Proton sedang meneruskan usaha untuk mengasingkan enjim Campro ke dalam dua versi- IAFM Campro yang lebih ekonomi dan versi CPS yang lebih berkuasa. 

Ikuti Paultan
 . 


2 comments:

Unknown said...

bagi saya nampak lebih buruk ler facelift tu

Unknown said...

bagi saya nampak lebih buruk ler facelift ni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List