1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Saturday, March 13, 2010

Siapa Pelakon Lelaki Popular Ditahan Edar Dadah?

Dadah tak kenal mangsa. Ada yang menjadi penagih dan ada juga yang menjadi pengedar. Tetapi apabila pengedarnya ialah soerang pelakon popular ia adalah satu perkara yang amat dikesali. Pelakon adalah hak masyarakat dan menjadi idola. Sebagi seorang idola, sepatutnya dia menunjukkan pekerti yang baik untuk diikuti oleh peminatnya. Tetapi sayang bukan menjadi penagih sebaliknya mengedar. Jika pun dia tidak menagih tetapi dia menjadi sebagai faktor perosak dan membunuh. 

Sekarang peminat hiburan tentu ingin mengetahui siapa pelakon lelaki popular itu. Menurut fakta yang dilaporkan dalam mStar
  • Pelakon Lelaki Popular berusia 30an.
  • Pernah meraih anugerah pelakon drama terbaik
  • Anak seorang pelakon wanita veteran
  • Ditahan bersama teman wanita berumur 24 tahun
  • Rumahnya di kawasan Kepong
  • Ditahan di sebuah Kondominium mewah di Segambut
  • Polis menemui 850 gram kokain dan 1.4 gram syabu dengan nilai rampasan kira-kira RM650,000,
  • Kedua-duanya positif syabu
  • Disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List