1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, May 19, 2010

Kemewahan Airbus A 380 Emirates




Kapalterbang penumpan yang terbesar di dunia ialah Airbus A-380 yang dibina oleh syarikat berpengkalan di Perancis. Ia bukan sekadar menjadi kapalterbang penumpang yang tebesar tetapi ada syarikat penerbangan menjadikannya sebagai satu pengalaman penerbangan mewah kepada penumpangnya. 

Saya telah terjumpa gambar-gambar ini di dalam sebuah laman web dan rasa ingin berkongsi dengan pembaca blog saya. Pengalaman terbang di dalam A-380 Syarikat Penerbangan Emirates telah dilalui oleh seorang jurugambar russia, Sergey Dolya dan beliau telah mengambil kesempatan untuk menceritakan pengalamannya. 

web1

web4


web2

web3

web8

web9

web12

web13

web14

web16

web17

web18

web19

web21

web22

web24

web25

web26

web27

web29

web30

web31

web32

web33

web34

web35

web36


1 comment:

Staff said...

kayo bona dia nih. banyak lagi siri gambar yang menarik diambil oleh pengarang. cuba google burj khalifa pun dia ada, sewa heli untuk round burj khalifa lagi.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List