1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Friday, June 11, 2010

Sanggupkah Anda Lihat Al Quran Dihina?

Sekali lagi saya menerima satu email dari seorang rakan. Lihatlah apa yang dilakukan terhadap Al Quran kitab suci Islam oleh orang-orang Denmark. Dari semasa ke semasa ada sahaja penghinaan yang dilakukan oleh rakyat Denmark untuk menghina agama Islam. Adakah orang Islam di mana-mana di atas muka bumi ini yang menghina Nabi Isa atau lain-lain Nabi sebelumnya. Adakah orang-orang Islam menghina mana-mana kitab seperti Injil, Taurat dan sebagainya? Lihat gambar-gambar di bawah. Apa perasaan anda?

SEE WHAT'S HAPPENING IN DENMARK !
agar aap may deeni gyrat hay to aaj say Eourop ki tamam masnooaat ka bycott ka aylan kar dain aap ka emaan buhat qeemti hay...aap in masnooaat kay bagyr bhi zindah rah skty hay lykin is Quran kay bagyr apki koi zindagi nahi hay

Translation:
If you have Imaan, as from today boycott products of Denmark….your Imaan is very important and valuable…..
You can live without these things but without Quran there is no life.

Jadi sebagai seorang Islam apakah  yang anda boleh lakukan? Kita tidak ada kudrat untuk menghalang perbuatan itu. Namun kita masih ada satu usaha untuk menunjukkan bantahan kita terhadap negara tersebut. BOIKOT PRODUK DENMARK. Usaha kita untuk memboikot produk Denmark menunjukkan bantahan kita. Janganlah mempersenda usaha memboikot barangan Denmark seperti kita mempersenda tentang memboikot barangan Amerika dan Isreal. Anda mempersenda usaha itu bererti anda menyokong perbuatan menghina Al Quran dan Nabi Muhammad S.A.W. 
  
Denmark is Loosing 
Please don't let this mail stop here. Hope you all know about the Denmark newspaper who made fun of our holy Prophet PBUH and till now they do not regret.   Let us make them regret for good. The Danish Ambassador, Prime Minister and Denmark National Channel, all are trying to do something just to stop the boycott by Muslims since last month through which their losses have reached 4 billion Euro.  If we continue to boycott Denmark products 7 months more it could reach around 80 billion Euro's loss. Believers do not let this message stop here. Please forward this text to as many Muslims as possible. Can't u spare 15 minutes in order to spread this message among Muslims. ASAP? REMEMBER THE PROPHET (SAW) MIGHT ASK YOU ON THE DAY OF JUDGMENT, “WHAT DID YOU DO WHEN THEY MADE FUN OF ME”?   HOW DID YOU DEFEND ME”?
Any products with barcode no. starting with
57 are Danish made Products. Please convince all Muslims to circulate this to Muslim ummah to ban Danish made products 

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List