1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Monday, February 27, 2012

Perniagaan Internet

 

Malaysia-Internet-MillionairesHujung minggu 25 dan 26 Februari telah dipenuhi dengan aktiviti yang ada hubungkait dengan perniagaan online. Satu di Putrajaya sementara satu lagi di Petaling Jaya. Walaupun kedua-duanya mempunyai objektif yang sama tetapi pengisiannya berbeda.

Sudah lama ada cita-cita untuk berniaga di internet ini tetapi sekadar belajar dengan membaca panduan online agar sukar juga kerana ianya nampak mudah tetapi pada hakikatnya agak sukar khususnya aoabila melibatkan hal-hal teknikal.

Seminar Malaysia Internet Millionaires adalah anjuran Persatuan Usahawan Internet Malaysia (PUIM) berlangsung di Menara Usahawan, Kementerian pada 25 Februari 2012 dan dihadiri oleh lebih kurang 200 orang peserta yang terdiri dari berbagai latarbelakang dan usia.

420444_331134843603988_149703478413793_988730_875264699_n

Para peserta bergambar kenangan – Foto dari Facebook PUIM

Putrajaya-20120225-01006

Penceramah-penceramah yang berkongsi pengalaman dan pengetahuan mereka termasuklah;

  • En. Jamaluddin Bahari – eBook
  • En. Ammar Zahar – Pelancaran Produk
  • En. Norizam Shah – Buat Duit Dengan eBay
  • En. Adly Mokhtar – Perniagaan Dropship
  • Rahman Basri a.k.a RB –  Affiliate Marketing
  • En. Mohd Azrul , Presiden PUIM – Bisnes Social Media

Lawat MAJALAH NIAGA untuk membaca lebih lanjut tentang SeminarMalaysian Internet Millionaires

Di Petaling Jaya pula pada 26 Februari 2012 menghadiri Content Workshop yang dikendalikan oleh Incomattic dan dibimbing sendiri oleh Internet Guru En. Gobalakrishnan. Bengkel ini adalah merupakan susulan aku mendaftarkan diri di bawah program jomaffiliate

Amat mudah untuk mengujudkan laman web sendiri melalui program ini kerana semua template dan setting asas sudah di sediakan oleh jomaffiliate dan peserta telah ditunjukkan bagaimana henda memasukkan content ke  dalam laman web yang disediakan itu. Pada masa ini lamanweb yang diberikan itu masih lagi di peringkat Beta dan akan dilancarkan tidak lama lagi.

DSCF2013DSCF2014

Selepas mengikuti content workshop itu aku  telah berjaya publish lamanweb yang diberikan itu. Sememangnya amat mudah dan bagi seseorang yang baharu mengenali komputer dan internet pun mampu melakukannya setelah mendapat bimbingan hands on dari Internet guru sendiri, Encik Gobalakrishnan.

Sekiranya anda ingin mencari pendapatan tambahan melalui perniagaan affiliate, bolehlah mendaftar untuk menjadi ahli JomAffiliate.

MANUSIA HANYA BERUSAHA, YANG MENUNAIKANNYA ALLAH

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List