1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Tuesday, April 10, 2012

Muslim Niaga - Kaedah Perniagaan Dropship

Semakin ramai orang sudah mula menceburkan diri dengan perniagaan sama ada membuka kedia fizikal mahupun kedai di alam maya. Bagi mereka yang mempunyai modal sudah pasti akan membuka kedai fizikal sementara mereka yang bermodal kecil atau tidak ada modal akan menjalankan perniagaan secara online menggunakan kemudahan internet sebagai platform perniagaan.

Dalam posting ini saya ingin membincangkan tentang perniagaan online atau disebut juga sebagai internet marketer (IM) Internet Marketer pula mempunyai berbagai bidang perniagaan yang boleh diceburi seperti menulis e-book, perniagaan di eBay, Perniagaan Affiliate, Perniagaan produk fizikal, Dropshipping dan sebagainya. Semua ini boleh dikatakan sebagai kedai online.

Baru-baru ini saya membuka sebuah kedai online secara affiliate dropshipping untuk menjual produk fizikal. Dropshipping mudah dikendalikan walaupun keuntungannya tidak begitu lumayan tetapi jika mendapat banyak tempahan pasti akan memberikan pulangan yang agak lumayan. Sebenarnya saya sudahpun menceburi perniagaan Affiliate Dropshipping sejak tahun 90an lagi dengan mendaftarkan diri dengan Amazon dan beberapa lagi perniagaan serupa dari luar negara. Namun kerana saya tidak mempunyai kemahiran menjalankan perniagaan ini dan kelemahan dalam marketing menyebabkan saya tidak mendapat apa-apa pulangan darinya. Mujurlah semua itu tidak dikenakan apa-apa bayaran.

Kini di negara kita pun sudah ramai IM menceburi perniagaan Affiliate Dropshipping dan sebuah syarikat baru yang menjalankan perniagaan seperti ini ialah Muslim Niaga. Sekiranya anda ingin mengetahui serba sedikit apa itu perniagaan dropshipping, masuklah ke laman berkenaan dan dapatkan info darinya.

Muslim Niaga menjual produk-produk Muslim untuk kegunaan umat Islam bukan sahaja di Malaysia, malah di mana sahaja mereka berada dan semua urusan dilakukan secara online. MN membuka keahlian kepada sesiapa sahaja yang ingin menceburi perniagaan dropshipping online ini dengan tiga pakej keahlian iaitu Pakej Premium,Student dan Lite. Setiap pakej ini dikenakan yuran bulanan dan jumlahnya adalah berbeza mengikut pakej yang disediakan.  Bagi Pakej Premium ahli perlu membayar sebanyak RM 498.00 sebagai pendaftaran dan yuran bulanan RM 50.00. Pakej Student pula RM248 yuran Pendaftaran dan RM25.00 bulanan sementara Pakej Lite tidak dikenakan Yuran Pendaftaran sementara Yuran bulanan sebanyak RM25.00

Landing page bagi sebuah kedai online yang disediakan adalah seperti ini dan saya sudah membuka satu kedai seperti itu. Masuk SINI untuk contoh bagaimana sebuah kedai itu berfungsi.
Produk-produk yang dijual oleh Muslim Niaga terdiri dari berbagai kategori seperti Produk Digital, VCD, CD Audio, Buku Agama, Seni Islamik, Wangian, Barangan Kesihatan, Pakaian dan sebagainya. Antara produk digital yang mungkin mendapat sambutan pengguna Islam ialah Al Quran Digital dan MP3 Haji dan Umrah. 

Semasa posting ini dibuat, Muslim Niaga sudah ada 196 produk dalam senarai mereka. 

1 comment:

KamilSalleh said...

Semoga berjaya buat anda. Artikel yang bagus.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List