1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Tuesday, September 17, 2013

Nak Tukar Prepaid - Mana OK.


Tengah dok buat pertimbangan telco mana akan jadi pilihan selepas aku ambik keputusan nak tinggalkan perkhidmatan postpaid untuk phone dan nak tukar dari @Yes4G untuk digunakan pada laptop. Dah serik juga guna Yes4G selepas reload RM 50 hangus dalam masa 1 jam je. Bila complain, aku juga yang bersalah. Kononnya ada satu sambungan guna RM 45 dalam masa singkat itu. Bayangkan apa yang boleh download dengan jumlah itu dalam masa tak sampai sejam. Kalau download movie pun tak kan sampai jumlah banyak tu. 

Dulu pernah juga guna U Mobile M 48 untuk iPad tapi sebulan je terus tak reload sebab lambat je nak masuk website walau dakwaan 7Mbps. Dok tengok dia bagi cap 2Gb. Digi dan Celcom pula bagi 1Gb untuk package prepaid mereka. 

Nak cari juga untuk smartphone sebab sekarang postpaid tiap bulan tak kurang RM90. Ada satu tu prepaid package jist RM 58. Aku rasa OK juga sebab kalau tak reload, aku cuma hilang peluang nak surf atau buat call. Dengan package postpaid, jika tsk bayar dia suspend, call tak boleh surf pun tsk boleh. Dah tu lepas bayar bukan dapat balik kelihangan tersebut. Tu yang dok fikir nak tukar je ke prepaid. 

So kepada mereka yang dok guna prepaid untuk smartphone, mana yang best ye?


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List