1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Friday, August 07, 2009

Di KL dan Konvensyen Industri Sukan

Sekarang aku sedang berada dalam Starbucks Berjaya Times Square, KL. Terpaksa duduk sini sementara menanti penyambungan Konvensyen Industri Sukan disambung semula jan 2.45 tengahari selepas berhenti rehat untuk makan tengahari dan sembahyang Jumaat. Syhhhh.....ponteng Jumaat hari ini. Terpaksa ponteng, alamak...... Datang dengan kenderaan yang disediakan oleh majikan so sukar sikit nak ke mesjid. Aku rasa paling dekat Mesjid Istana Negara.

Pagi tdai PM telah merasmikan konvensyen dan serentak dengan itu juga melancarkan Tahun Industri Sukan 2011 dan portal sukan Malaysia, Malaysia Sports Directory. Baca apa yang aku tulis tentang ucapan PM di SINI.

Aku juga mencuba live blogging dengan menggunakan laman coveritlive.com. Pada waktu pagi aku dapat membuat cover dan upload gambar. Live blogging ni aku siarkan di SINI dan SINI.Tetapi sewaktu majlis perasmian oleh Perdana Menteri, aku punya Maxis Broadband membuatkan aku keciwa. Aku tidak dapat launch panel kawalan dan tidak dapatlah nak blog secara live. Di samping itu juga, bateri netbook aku semakin low dan tidak terdapat power outlet di sekitar. Tu yang paksa aku masuk Starbucks ni. Satu untuk blog dan satu lagi untuk charge bateri netbook. Harga untuk kedua-duanya ialah RM12.10 yang diiringi dengan segelas kecil blended raspberry juice.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List