1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Thursday, August 06, 2009

Mengapa Tak Boleh Guna Stadium? Nak Lawan Toke?

Hari tu selepas GMI menganjurkan perarakan untuk menyerahkan memorandum kepada KDYMM Yang Di Pertuan Agong, Najib cakap lain kali gunakan tempat yang tidak menganggu orang ramai. Mereka boleh guna stadium dan bolehlah berdemo hingga pagi. Dewan Pemuda Pas Perak menyambut cabaran itu untuk menganjurkan satu perhimpunan bubarkan DUN Perak.

Si Zambry pula cakap menggunakan Stadium Perak di sini sebagai tempat perhimpunan bagi mendesak Dewan Undangan Negeri dibubarkan adalah bagi memenuhi keseronokan mereka semata-mata. Dalam erti kata mudah, dia nak bagi tahu DBI jangan benarkan Dewan Pemuda Pas Perak guna stadium. Jadi dia ni melawan toke la. Kalau Najib dah suruh buat macam tu, pasal apa pula si Zambry nak bantah. Adakah dia tidak mempelajari dari kesilapan pihak polis menyebabkan berlakunya insiden tidak diingini di Kuala Lumpur pada 1 Ogos lalu?

Jadi si Zambry nak suruh Dewan Pemuda Pas Perak ni anjur perhimpunan di tempat terbuka dan kemudian suruh FRU sembur gas pemedih mata dan guna water cannon. Lepas tu tuduh pula pembangkang nak timbulkan huru hara.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List