1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Sunday, March 21, 2010

Blackberry Dah Sampai Dah


Dah lama dah dok tunggu sejak keputusan dikeluarkan. Memang tercapai juga cita-cita nak menjadi owner sebiji Blackberry. Nak beli duit tak ada, so mengharapkan dapat Blackberry Free la. Tak apalah, dapat entry level BB pun jadilah. Hadiah yang akan aku dapat nanti ialah Blackberry 8250 Gemini.Dok check dalam internet dah tak berapa jumpa dah review atau spec model ni. Maklumlah sekarang paling rendah ialah Blackberry curve 8520 dah dan paling baru Storm. Ributlah poket aku kalau nak beli model ni. 

28 Mac ni aku akan pergi untuk claim Blackberry yang aku menang dalam peraduan menulis blog untuk Blogforft. Tak dapat Grand prize atau hadiah bulanan pun aku rasa puas hati jugalah atas usaha, masa dan wang ringgit yang aku korbankan untuk menulis blog dan post kat Blogforft tu.

Dalam pertandingan itu aku memenangi hadiah sebuah Blackberry dan Celcom Broadband stick dengan langganan percuma internet selama satu bulan. 

Aku telah menerima email tentang Majlis penyampaian hadiah tersebut yang akan diadakan Sime Darby Convention Centre, Bukit Kiara pada tarikh yang aku mention tadi tu. 

So selepas ni dapatlah aku join geng Blackberry dah. Syukurkah....itu  rezeki yang Allah berikan. Alhamdulillah.   

2 comments:

Cipina said...

wah..bestnya dapat bb free..tahniah :)

Anonymous said...

TQ Fina, blogging ada juga habuannya jika kita bersabar dan berusaha. Walaupun kecil, ia reseki pemberian Allah.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List