1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, March 31, 2010

Saya Ingin Menjadi Bintang TV Project Alpha

Siapa tidak mahu jadi popular. Semasa saya memberi ceramah tentang mengapa individu melibatkan diri dengan sukan, salah satu sebabnya ialah ingin menjadi cemerlang. Ini kerana apabila cemerlang dia akan jadi seorang yang popular. Mungkin bintang dia tidak cerah atau tidak ada bakat untuk menjadi seorang artis popolar tetapi cita-citanya untuk menjadi popular itu tetap ada. 

Ramai diantara mereka pul;a memilih jalan lain untuk menjadi seorang bintang. Salah satu daripadanya ialah dengan berlog. Seorang blogger juga boleh menjadi popular dan berstatus selebriti eperti Kennysia atau Xiaxue yang bukan sahaja mencipta nama sebagai blogger tetapi mampu hidup dengan senang hasil daripada blogging. 

Kini satu syarikat yang menjadi penjana iklan di internet, Nuffnang telah mengujudkan satu rancangan yang membolehkan blogger menjadi bintang dalam dunianya. Program yang disiarkan dalam internet itu dinamakan sebagao Project Alpha yang kini sudah masuk musim keduanya. Ianya akan dilancarkan dalam bulan April dan boleh ditonton oleh pelayar internet di mana sahaja mereka berada.  

Walaupun pengambaran musim kedua sudah dilaksanakan dengan memilih beberapa lokasi di dalam dan luar negara, tetapi anda masih lagi berpeluang untuk tampil sebagai blogger jemputan di dalam musim ketiga yang akan dilaksanakan selepas selesai musim kedua ini. Adakah anda ingin menjadi bintang TV di internet seperti Kennysia, Beautifulnara, Budiey, Fourfeetnine, Nicolekiss, Redmummy dan Sixthseal. Mereka ini telah muncul di dalam musim pertama yang disiarkan pada tahun 2009. Anda boleh lihat DI SINI untuk mengetahui lebih lanjut apa yang dimaksudkan dengan Project Alpha, iaitu satu program realiti TV yang disiarkan melalui internet. 

Dalam musim kedua pula tujuh orang blogger lagi diperkenalkan dan mereka yang terpilih boleh dilihat DI SINI.

Apakah anda ada cita-cita ingin jadi seperti mereka? Peluang masih terbuka kepada anda untuk muncul di musim ketiga. Apa yang perlu anda lakukan ialah merakamkan aksi diri anda dalam masa tidak melebihi 60 saat dan hantarkan ke SINI. Anda perlu memberitahu mengapa anda patut dipilih untuk menjadi blogger jemputan di musim ketiga itu. 

Disamping menjadi salah seorang peserta jemputan anda juga berpeluang memenangi hadiah-hadiah berikut (seperti yang saya petik dari laman ruumz):

The Top 3 winners will be featured as guests bloggers in the next season of Project Alpha
and will also walk away with:

1st Prize
3 days 2 nights stay at 360Kuching Hotel, Kuching in a Deluxe Room with breakfast for 2 pax
Adidas ACTION 3 hamper worth RM100 (Includes a South Africa 2010 mini ball)
P1 W1GGY Prepaid worth RM199

2nd & 3rd Prize
Adidas ACTION 3 hamper worth RM100 (Includes a South Africa 2010 mini ball)
P1 W1GGY Prepaid worth RM199

Tunggu!!!! Sebelum anda mengambil kamera video dan merakamkan diri anda, baca dahulu maklumat lanjut di RUUMZ
Selepas anda membaca maklumat lanjut, tunggu apa lagi..........bertindaklah........

(Projek Alpha musim kedua ini dipersembahkan oleh Adidas Action 3 dan disokong oleh P1 dan MAS. Audition kini sudah dibuka! Lawatilah www.projectalpha.com.my/auditions atau projectalpha.ruumz.com/groups )
Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions or projectalpha.ruumz.com/groups

2 comments:

Pena Crystal said...

hoho..saya nak jadi super bintang boley?:)

Anonymous said...

semua insan diberikan rezeki untuk berjaya. yang pasti kena usaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List