1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, August 25, 2010

Gengblogger Ada Malware?

Saya hendak membalas komen dalam salah satu blog saya, the xperienceoflife.blogspot.com. Sebaik sahaja klik saya biberikan amaran
Saya mula rasa risau kerana jika setiap kali ada visitor yang hendak masuk ke blog saya, akan rasa takut dan ia menjejaskan traffic. Dahlah tak banyak yang dtang berkunjung, adanya pula amaran seperti ini lagilah tak ada orang yang nak masuk. Kebimbangan saya timbul kerana sebuah blog saya sudah diblock oleh blogger kerana dikatakan mengandungi unwanted elements yang ditanam pada salah satu link dalam blog tersebut. Saya telah membuang link tersebut dan melaporkan kepada Blogger tetapi hasilnya negatif. Blog tersebut masih kena block sampai hari ini. 

Selepas siap draf dan post ke blogger, saya pun click untuk masuk Gengblogger dan ini pula amaran yang saya terima. 

Harap pihak admin Gengblogger ambil perhatian tentang perkara ini. 

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List