1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Monday, May 14, 2012

Sambutan Rakyat Di Karnival 66 Tahun Umno Hambar

Di Kompleks Sukan Negara Bukit Jalil baharu selesai karnival yang telah menyaksikan lebih 100,000 orang berkumpul untuk mendengar ucapan Presiden. Selepas gelombang BERSIH 3.0 yang mewarnakan Bandaraya Kuala Lumpur datang pula Gelombang Merah. Samalah dengan negara Thailand dulu pertembungan dua warna yang sama ini iaitu Kumpulan berbaju kuning dan kumpulan berbaju merah. Cuma di negara kita ianya lebih aman kerana tidak ada pertembungan kedua-dua puak ini pada masa yang sama kecuali semasa BERSIH 2.0 dulu kumpulan baju merah ini sengaja hadir untuk mencetuskan kekacauan. Itupuna dengan mengupah pendatang asing (mungkin juga ada PATI) untuk turun membuat kacau. 

Karnival di Bukit Jalil itu telah digunakan untuk memfitnah BERSIH 3.0 dan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan mengedarkan buku kecil tentang perhimpunan aman tersebut yang kesemua gambar di dalam menunjukkan peserta BERSIH mengganas. Tidak ada satu pun gambar yang menunjukkan Polis yang membelasah peserta. Namun walaupun disembunyikan, seluruh dunia sudah pun nampak apa yang sebenarnya berlaku. 

Di kanival yang sama diedarkan secara percuma dua buah akhbar yang sudah tidak mendapat sambutan rakyat iaitu Berita Minggu dan Mingguan Malaysia. Berlambak-lambak kedua-dua akhbar ini tidak diperulikan oleh pengunjung yang sudah sekurang-kurangnya penyokong Umno dan Barisan nasional. 

Selepas petang hari pertama yang sesak di sekitar Bukit Jalil dengan deretan bas yang datang dari seluruh Semananjung membawa "Ahli Umno" yang saya rasa dari setiap DUN. Itulah pun Stadium Nasional Bukit Jalil tidak penuh. Jika tidak disediakan bas, elaun dan makan-minum pastinya stadium yang boleh muat 80,000 itu lengang sahaja. 

Suasana lenggang itu kelihatan pada hari kedua dan ketiga. Saya menjangkakan sekurang-kurangnya macam Jomheboh sebab orang Melayu sudah kembali kepada Umno seperti yang diwarwarkan melalui media arus perdana. Jangkaan saya meleset. Biarlah gambar-gambar ini memberikan info sambutan karnival itu kepada pembaca. 




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List