1

Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia.. Segala isi kandungan al-Quran itu benar. Al-Quran juga dikenali sebagai Al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi s.a.w bersabda:
”Apabila dikumandangkan azan untuk solat, syaitan lari terkentut-kentut sehingga tidak terdengar olehnya azan. Apabila muazzin berhenti, ia pun kembali. Begitu pula apabila qamat dibacakan, dia pun lari. Dan apabila iqamat telah selesai, dia datang kembali. Dia sentiasa menggoda orang yang sedang solat, dengan berkata kepadanya:”Ingatlah apa yang belum kamu ingat!” Sehingga akhirnya orang itu tidak tahu lagi berapa rakaat dia telah solat.”

Allah dalam Al Quran

"Tidakkah kamu (manusia) melihat bagaimana Allah menghapuskan kaum terdahulu sebelum kamu, sedangkan mereka (kaum terdahulu) dari tamadun yang hebat, membina bangunan dari tembok-tembok kukuh..."

"Apabila manusia terlalu banyak melakukan kerosakan dimuka bumi ini, Allah akan perintahkan bumi bergoncang, gunung memuntahkan isinya, langit menurunkan hujan, sehingga mereka (manusia) menjadi hancur-sehancurnya... Dan Allah akan menggantikan mereka dengan umat yang baru..."

Wednesday, August 01, 2012

Lepas Ni Boleh Terima Order Cetakan

Baru saja selesai belajar macam mana nak buat name card menggunakan peralatan percetakan yang baharu sahaja aku beli 3 minggu lepas. Kat bawah ni design namecard yang dibuat masa belajar tadi. 

Setakat ini sudah belajar macam mana nak buat nombor dan nama pada jersi, macam mana nak buat sticker dan juga cetak gambar pada baju secara heat press. 

Cetakan sticker
Cetakan Nama dan Nombor pada jersi
Heat transfer pada baju T


Hari tu selepas terima mesin maka terpakslah pula aku belajar menggunakan software photoshop kerana untuk melibatkan diri dalam perniagaan percetakan sekarang penggunaan komputer untuk menghasilkan imej bukan lagi satu keperluan tetapi kewajipan. Apa sahaja yang berkaitan dengan imej dan design mesti nak guna photoshop.
 Sticker nama untuk peralatan am
Di bawah ni sample lain-lain item yang boleh dihasilkan mesin yang aku beli itu. Slow slow nanti baru boleh buat semua tu. Sekarang ni setakat yang mudah-mudah tu dah boleh dah. Malah customer pertama pun sudah diperolehi. So nanti jika ada yang nak buat sticker bolehlah hubungi akulah. Nak contact ada nombor telefon di laman web yang di paparkan di bawah.
Memandangkan masih pagi di peringkat awal, maka harga yang ditawarkan adalah harga promosi dan masih boleh boleh nego la. Janji taukeh tak bungkus sudahlah. Bila dah establish dan mula kena keluarkan modal tambahan, maka harga akan mengikut harga pasaranlah. 

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

My Blog List